niedziela, 26 kwietnia 2020

A Wy? Co czytacie?

 Obejrzałam film Czerwone krzesło i… natychmiast zachciało mi się przeczytać dalsze części serii. No i stało się… Chociaż nie przepadam za fantastyką, wzięłam do ręki Tajemnicę mostu i nie mogłam się oderwać! Kolejny magiczny przedmiot z magicznego drzewa przeniesie akcję do Wenecji. Ognista Melania niechcący namiesza, Filip zakocha się na amen, a Kuki jak zwykle czuje, że będą kłopoty…

Odłożyłam, jak skończyłam… Dobrze że krótkie i szybko się czyta, bo nie byłoby obiadu…

A Wy? Co czytacie? Brakuje mi rozmów z Wami… Pochwalcie się, powiedzcie, co aktualnie czytacie? Napiszcie:

biblioteka.sp1.zielonka@gmail.com

 A dziś (27 kwietnia) o 13:00 – gratka dla melomanów!

MELOMAN – miłośnik muzyki (Słownik języka polskiego)

Film Latająca maszyna, koprodukcja polsko-chińska z 2011 r.

KOPRODUKCJA – 1. wspólne produkowanie czegoś przez kilka osób lub przedsiębiorstw; 2. efekt takiego działania (Sjp.)

Baśniowa interpretacja muzyki Fryderyka Szopena z fragmentami animacji. Wraz z postaciami realnymi i animowanymi oraz muzyką Szopena zwiedzamy miejsca z nim związane: Paryż, Wiedeń, Chiny i oczywiście Polskę. A głównym bohaterem jest muzyka Szopena, którą w filmie wykonuje Lang Lang, chiński pianista, grający od 3. roku życia! Film pokazuje, że muzyka ma treść, że muzyka wyzwala wolność i radość.

I zawiera mądrości:

1. Fortepian to cudowna rzecz, jeśli mu pozwolisz, pokaże ci, co zechcesz.

2. Bez wyzwań niczego się nie uczymy.

Godz.13:00, TVPKultura, Latająca maszyna (którą oczywiście jest fortepian).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz