poniedziałek, 11 maja 2020

Kto się urodził...

Lubicie rocznice? Na przykład… swoich kolejnych urodzin? Kierowana ciekawością, kto WAŻNY urodził się w tym samym dniu co ja, zaczęłam szukać i… jeszcze nie odkryłam. Na pewno ktoś baaardzo znany (oprócz mnie 😉) się urodził, jeszcze podrążę temat.

Doszukałam się natomiast, że...

 11 maja 1895 roku urodził Jan Parandowski (ten od Mitologii) oraz Salvator Dali (1905 r.) – ten od oklapniętych zegarów (Trwałość pamięci). http://salvadore-dali.weebly.com/trwa322o347263-pami281ci.html

A jutro, tj. 12 maja jest Międzynarodowy Dzień Pielęgniarek i Położnych (pamiętajcie o życzeniach, jeśli macie te troskliwe Osoby blisko siebie) oraz rocznica urodzin polskiej aktorki, znanej Wam dobrze z roli Zosi w filmie Pan Tadeusz – Alicji Bachledy-Curuś.

A może Wy... poszukacie, kto BARDZO ZNANY (prawie jak Wy) urodził się w dniu Waszych urodzin.

Niedługo, 18 maja, będziemy obchodzić setną rocznicę urodzin wielkiego Polaka, niekwestionowanego autorytetu, Karola Wojtyły, czyli późniejszego Papieża, św. Jana Pawła II. Mały Karolek urodził się jako drugi syn państwa Karola i Emilii Wojtyłów. I choć dla swoich rodziców był najpiękniejszy i wyjątkowy (jak ja, Ty i każde dziecko…), to nikt, absolutnie nikt wtedy nie przypuszczał, KIM będzie w przyszłości…

O tym, jakim był dzieckiem, (synem, kolegą, uczniem, studentem) pięknie opowiada książka Joanny Krzyżanek Jan Paweł II czyli jak Karolek został papieżem. Znajdziesz ją w szkolnej bibliotece…  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz